Kontakt tlf. +45 26 79 74 07  /  info@synergia.dk

Individuel stresscoaching

Formålet med stresscoaching hos Synergia er, at du kommer til at forstå og opleve dine stresssymptomer i en nyt og meningsfuldt perspektiv. Du vil få indsigt i, hvordan du med enkle værktøjer kan tage kontrol og ændre på nervesystemets signaler – og derigennem mindske og forebygge stress.  

Du kan tage enkelte sessioner eller følge et struktureret 6-ugers forløb. Det er muligt at kombinere sessionerne med kropsterapeutiske behandlinger.

Din coach
Jeg er uddannet inden for sundhedsvidenskab, neurobiologi og psykologi og har arbejdet som hjerneforsker og universitetslektor med speciale i stress og stressreduktion siden 2008. Siden 2021 har jeg primært arbejdet med formidling og coaching. Jeg underviser studerende på universitetet i faget “The science of stress and resilience” og er altid opdateret på den nyeste stressforskning.

I 2023-2024 er jeg igang med en efteruddannelse på Kropsterapiskolen i Aarhus, og følger løbende åndedræts workshops og on-line forløb/masterclasses inden for interpersonel neurobiologi og polyvagal teori & metode.

Praktisk
Sessionerne foregår i Åbyhøj ved Aarhus eller on-line.
Prisen for en enkelt session er 850 kr, og for et forløb bestående af 6 sessioner  (beskrevet nedenstående) er prisen 4400 kr.

Ring til mig på tlf 26 79 74 07 og hør nærmere. 

6-ugers forløb

I dette forløb for du indsigt i de psykiske og kropslige mekanismer, som igangsætter og vedligeholder din stress og du lærer forskellige metoder til at forebygge og mindske stress, og evt. komme ovenpå efter en stresssygemelding.

I første session fordyber vi os i din personlige oplevelse med stress og sætter nogle mål for hvad du gerne vil opnå med dit coaching forløb. I de følgende 5 sessioner evaluerer vi løbende dit udbytte af coachingen, er du på rette vej? Vi inddrager også løbende dine egne oplevelser og sammenholder med teorien. Herved kan din indsigt i dine personlige triggere og reaktionsmønstre forøges, og du kan komme på forkant. Du har selv stor indflydelse på, hvor meget tid vi bruger på de forskellige dele af teori og praksis. Det er dig det handler om.

Uge 1. Den indledende samtale
Session 1 har fokus på din oplevelse af stress. Hvad har gjort sig særligt gældende i dit liv. Hvilke situationer trigger aktuelt din stress og hvad er dine reaktioner og symptomer?

Hvor ønsker du at komme hen? Hvilket udbytte ønsker du at tage med dig fra dit stresscoaching forløb? 

Med dig fra første session får du en moderne, forskningsbaseret definition af stress og et par øvelser, du kan prøve af.  

Uge 2. Stressens mekanismer
Du vil se nogle billeder af de signalveje i nervesystemet som genererer din stress og dine stressymptomer.   

Du vil forstå, hvordan stress kan aktivere kroppen og sindet på både positive og negative måder, og hvorfor (og hvordan) stressprocesser spiller en væsentlig større rolle for vores trivsel og handlinger, end vi normalt går og tror.  

Uge 3. Vejen til forandring 
Hjernen er doven og vælger de reaktioner den kender bedst. Når det gælder stress er der nogle særligt stærke reaktioner, som understøtter vores vagtsomhed. Når vi kender disse “fælder”, bliver det lettere at navigere uden om dem.

Vi udforsker hvordan man kan genopdrage sit nervesystem, så det vælger en tilstand af ro, fremfor en tilstand af alarmberedskab.

Uge 4. Opmærksomhed 
Når du forstår nervesystemets regler og hensigter er det næste trin at finde de rette metoder til at tage kontrollen over din trivsel og sundhed i egne hænder. Denne uge har fokus på opmærksomhedens værdi som værktøj til at skabe forandringer i nervesystemets balance og dit velbefindende.

Vi laver nogle øvelser, hvor opmærksomheden bruges til (1) at skabe bevidsthed omkring uhensigtsmæssige tanker og følelser, som skaber stress og (2) at flytte fokus over på andre emner, som ikke genererer ekstra stress.

Uge 5. Vejrtrækning 
Vejrtrækningen er en direkte vej til at manipulere de dele af nervesystemet der styrer vores stressprocesser. I session 5  vil du lære, hvorfor vi ofte helt intuitivt justerer vores vejrtrækning og du vil forstå hvorfor træning af vejrtrækningen længe har været en fast bestanddel i mange forskellige terapiformer.   

Du bliver præsenteret for de bedste, forskningsbaserede vejrtrækningsøvelser til at skabe balance i nervesystemet og styrke dit helbred og din resiliens mod stress. 

Uge 6. Konsolidering og evaluering
Vi samler op på teori og metoder. Du får lejlighed til at stille spørgsmål og dykke dybere ned, der hvor du oplever der er åbne ender. Vi evaluerer forløbet. Kom du derhen hvor du ønskede?

J. Skjoldborgs Vej 24

8230 Åbyhøj

Kontakt tlf.: +45 26 79 74 07

 info@synergia.dk

CVR 43038486

Privatlivspolitik

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.