Kontakt tlf. +45 26 79 74 07  /  info@synergia.dk

Individuel stresscoaching

Du kan tage enkelte sessioner eller følge et struktureret forløb på 6 sessioner.
Sessionerne kan kombineres med muskelafspændende kropsbehandlinger, hvis du ønsker (det er ikke en obligatorisk del af forløbet).

Din coach
Jeg er uddannet i sundhedsvidenskab, neurobiologi og psykologi og arbejdede i perioden 2008 – 2021 som hjerneforsker, klinisk specialist og universitetslektor. Mine primære forskningsemner var opmærksomhed, emotioner og stress. I mit arbejde har jeg beskæftiget mig med veteraner med PTSD, specialpædagoger, stresssygemeldte borgere og medarbejdere fra virksomheder, som ønskede at stressforebygge.

I 2023 udviklede jeg mit eget 6-ugers coaching forløb som jeg håber du kan få gavn af.
Læs mere om mig her.

Praktisk
Sessionerne foregår ved fysisk møde eller on-line via teams/zoom.

Priser
Enkelt session 850 kr.
Forløb med 6 sessioner: 4400 kr.

Ring på tlf 26 79 74 07 og hør nærmere. 

6-ugers forløb

Forløbet er rettet mod dig, der gerne vil forstå din stresslidelse og blive i stand til at tage ejerskab på dit eget helbred.

Du kan få en forklaring på, hvordan stressen kan forårsage dine symptomer og en række øvelser, som bringer nervesystemet i balance, gør dig modstandsdygtig og forbedrer din sundhed og trivsel.

Dit udbytte af coachingen evalueres løbende og indholdet af de enkelte sessioner kan tilpasses, så forløbet bliver mest muligt hjælpsomt for dig. Vi kan f.eks. bruge megen tid på teorien og forklaringerne, hvis du har brug for det, ligesom du kan vælge at fokusere på bestemte typer af øvelser og udelade andre.  

Uge 1. Indledende samtale 
I den indledende samtale taler vi om dine oplevelser med stress og jeg redegør for, hvordan forløbet kan hjælpe dig. Sammen laver vi en målsætning for dit coaching forløb.

Vi udfylder et spørgeskema, som bringer stressens grundtemaer på banen og giver et mål for din grad af stressbelastning.

Uge 2. Stressens krop-psyke mekanismer
Du får en introduktion til det autonome nervesystem, som igangsætter dine reaktioner på stress – uden for bevidsthedens kontrol. Det bliver forklaret, hvordan dine oplevelser og erfaringer (negative og positive) præger balancen i nervesystemet og dine reaktioner på stress – og hvad det betyder for din trivsel og dit helbred. 

Du vil få indblik i, hvordan en stressbelastning kan skabe en tilstand af kronisk mobilisering (kamp-flugt) i nervesystemet, – som skaber mange forskellige symptomer – søvnproblemer, koncentrationsbesvær, inflammation og smerter mv. 

Sessionen vil give dig en fundamental forståelse for hvad stress er. Denne viden er dit udgangspunkt for at  komme på forkant med den usunde stress. 

Uge 3. Genopdrag dit nervesystem 
Når nervesystemet fodres med de samme informationer igen og igen, opstår automatiske reaktioner, som vi kalder vaner. I nogen situationer, f.eks. under opvæksten, har vi ringe indflydelse på hvad nervesystemet lærer, men som voksne kan vi selv tage en større grad af kontrol – nervesystemet husker dog stadig gamle mønstre forbløffende godt. Vores mobiliserings- og frysreaktioner på stress er defensive reaktioner, som kan være hensigtsmæssige i nogen situationer (sund stress), men i mange situationer kan betragtes som en dårlig vane, der ingen gavn gør, men tværtimod udtrætter dit system og forhindrer optimal funktion og trivsel.   

Det er her du kan sætte ind! En stresspåvirket psyke-krop kan “genopdrages” til at finde ro, når du optræner nye mentale og kropslige vaner. 

Uge 4. Dine relationer og stress

Samtidig med at sociale fællesskaber kan være helende, kan det netop være svært at indgå i fællesskaber, når stressen larmer i kroppen. Det kan virke paradoksalt, men  den forklaringen findes i nervesystemets særlige sammenhænge, der gør at stærk og vedvarende stress lukker ned for vores sociale kompetencer. 

Du lærer nogle metoder til at komme på forkant med din stress, så du kan komme ind i en positiv spiral, hvor du kan deltage i fællesskaber.  

Uge 5. Brug åndedrættet
Vejrtrækningen er en direkte vej til at regulere stress, fordi den, ligesom stressreaktioner, styres af det autonome nervesystem. Du får indblik i hvordan vejrtrækningen fungerer og hvor meget den betyder for dit velvære. Du vil lære nogle enkle øvelser med stor effekt. 

Uge 6. Konsolidering og evaluering
Kom du derhen hvor du ønskede? Vi samler op på teori og metoder. Du får lejlighed til at stille spørgsmål og dykke dybere ned, der hvor du oplever der er åbne ender. 

J. Skjoldborgs Vej 24

8230 Åbyhøj

Kontakt tlf.: +45 26 79 74 07

 info@synergia.dk

CVR 43038486

Privatlivspolitik

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.