Kontakt tlf. +45 26 79 74 07 / info@synergia.dk
Beskrivelse: Kursus for sundhedsfaglige, som beskriver de patologiske mekanismer, som træder i kraft under voldsomme og langvarige stressbelastninger.
Formål: At øge erkendelsen om stressens gennemslagskraft i vores helbred, for at skabe grobund for relevante samtaler og interventioner.
Målgruppe: Sundhedsfaglige (læger, sygeplejersker, fysio- og ergoterapeuter, m.fl.).
Undervisningsform: Oplæg, dialog og refleksionsøvelser.
Omfang: 6 lektioner (6 x 45 minutter) plus pauser.
Sprog: Dansk eller engelsk.
Underviser: Karen Johanne Pallesen, neurobiolog (cand scient), stress- og sundhedsforsker (PhD), underviser i kurser om stress og resiliens på PhD skolen ved Aarhus Universitet, Hammel Neurocenter og Folkeuniversitetet i hele landet, ejer af Synergia (www.synergia.dk).
Undervisningsmateriale, læringsmål og litteraturliste udsendes ifm kursusstart.
Få fremsendt detaljeret program på info@synergia.dk eller +45 2679 7407.
Andre kurser til videregående uddannelser:
Beskrivelse
I de senere årtier har forskningen inden for sundhedsvidenskab, neurobiologi og neurovidenskab indkredset stress og indplaceret stressreaktioner i konteksten af nervesystemets øvrige informationsbearbejdning. På denne basis er der blevet opstillet plausible teorier om hvordan energikrævende emotionelle og fysiologiske ubalancer (stress) opstår og hvordan voldsom og længerevarende stressmobilisering eller immobilisering kan føre til patologiske processer.
Kurset beskriver og eksemplificerer den omfattende forskning der linker defensive stresstilstande (mobilisering og immobilisering) til relaterede forhøjede niveauer af stresshormoner og – når denne tilstand er langvarig – til autonom ubalance, inflammatoriske processer og udvikling af psykiske og kropslige sygdomme, herunder angst, depression, hjertekar sygdomme, metaboliske sygdomme, autoimmune lidelser og funktionelle lidelser.
Der inviteres til fælles overvejelser om hvordan den eksisterende viden kan anvendes i vores tilgang til sygdom.
CVR 43038486
This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.